2 Mayıs 2015 Cumartesi

BİTKİ BİLGİSİ


BİTKİ BİLGİSİ

Peyzaj planlamaları ve ormancılıkta kullanılan bitkiler, gelişen endüstrileşme ve yapılaşma sonucunda gittikçe azalmakta ve yeryüzü beton yığını haline gelmektedir. Bunun yanında aşırı kullanımların ve endüstrinin oluşturduğu kirlenmelerde bu yok oluşu hızlandırmaktadır. Böylece doğadaki denge her geçen gün bozulmaktadır.


Bozulan dengenin yeniden kazanılabilmesi, en azından iyileştirilebilmesi bakımından yeşil alan oluşturulması çok önemlidir. Ne var ki, bu konuda karşımıza çıkan en büyük sorunlardan birisi de istenilen nitelik ve nicelikte materyalin sağlanamamasıdır.

Bu bölümde yapraklı ve ibreli ağaç ağaççık ve çalıların özellikleri, üretimleri, nasıl ve hangi koşullarda yetiştirilebilecekleri kısaca anlatılmaktadır.


GENEL BİLGİLER

Bitkiler alemi yaklaşık 500.000 civarında türe sahiptir. Genel olarak bitkiler iki gruptur.
1. Gövdesiz Bitkiler (Bakteriler, mavi-yeşil su yosunları, algler, mantarlar)
2. Gövdeli Bitkiler (Kara yosunları, eğreltiler, tohumlu ya da çiçekli bitkiler)

Tohumlu ve çiçekli bitkiler âleminin en geniş grubudur ve ikiye ayrılır.
1. AçıkTohumlular (Tohumları Açıkta Olan Bitkiler)
2. Kapalı Tohumlular (Tohumları Bir Muhafaza İçerisinde Olan Bitkiler)

Ayrıca tohumlu ve çiçekli bitkiler, otsu ve odunsu bitkiler olarak da ikiye ayrılır. Odunsu bitkiler ağaç, ağaççık ve çalılardan oluşmaktadır.

Ağaç: Boyu 5 metreden uzun, dal, sürgün ve yapraklarını tek bir gövdede taşıyan, gövde, taç ve boy büyümesi yapan çok yıllık odunsu bitkilerdir.

Ağaççık:Tek gövde üzerinde taçlanan, gövdesi dallarından daha kaim olan, en fazla 5 m. boylanabilen küçük ağaçlardır.

Çalı: Toprak seviyesinden dallanma yapan ve birçok gövdesi bulunan, 5 m>ye kadar boylanabilen, odunsu bitkilerdir.

AĞAÇLARI OLUŞTURAN ORGANLAR

Kök
Gövde ve Sürgünler
Kabuk
Tomurcuk
Yaprak
Çiçek
Meyve

BİTKİLERDE ÜRETİM TEKNİKLERİ

1- Generatif Üretim(Tohum ile Üretim)
2- Vegetatif Üretim 
a- Çelik ile Üretim 
b- Aşı ile Üretim
c- Daldırma Yöntemi ile Üretim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder